Baggrund
Hjem » Kundeservice » Problemer med nettet » Ingen internet-forbindelse

Ingen internet-forbindelse

Tjek om der er driftsproblemer: Driftsstatus

Hvis der ikke er tale om driftsproblemer med netværket, bør du genstarte dit udstyr. Dette gøres på følgende måde:

På en forbindelse leveret via coax/kabel-tv stikket:

Sagemcom:

  • Sluk ved at trykke på power-knappen bagpå dit modem eller ved at tage strømkablet ud.
  • Vent 30 sekunder og tænd eller sæt kablet til igen. Der kan gå op til 5 minutter før forbindelsen kommer igen.
  • Hvis der forsat ikke opnås forbindelse, anbefales det at skrue coax kablet af i begge ender og påsætte det igen.
  • Når lamperne upstream, downstream og internet lyser konstant, er der igen forbindelse til internettet.

Technicolor CGA4233/4236:

  • Sluk ved at trykke på power-knappen bagpå dit modem eller ved at tage strømkablet ud.
  • Vent 30 sekunder og tænd eller sæt kablet til igen. Der kan gå op til 5 minutter før forbindelsen kommer igen.
  • Hvis der forsat ikke opnås forbindelse, anbefales det at skrue coax kablet af i begge ender og påsætte det igen.
  • Når Power, Wifi og Internet lyser konstant er der forbindelse til internettet.

På en forbindelse leveret via fiber:

  • Sluk først for mediekonverteren (boksen, der sidder på din væg, som fiberforbindelsen kommer ud af) ved at tage strømkablet ud, og derefter sluk for routeren ved at trykke på power-knappen eller ved at tage strømkablet ud.
  • Vent 10 minutter og sæt strøm til mediekonverteren. Vent yderligere 30 sekunder og tænd eller sæt kablet til routeren igen. Der kan gå op til 10 minutter før forbindelsen kommer igen.
  • Når lampen WAN og WIFI lyser konstant grøn, er der igen forbindelse til internettet.

Hvis det ikke virker, bør du kontakte vores Tekniske Support via email til hej@jetnet.dk, via chatten, eller bestille et opkald på kundeservice siden.